Content marketing co to jest i jakie daje możliwości?
Data publikacji 17 stycznia 2022
Wiele działań marketingowych, nawet pomimo ich właściwego wdrażania, nie przynosi spodziewanych rezultatów. Problem może mieć wiele źródeł, jednym z nich są zaś tworzone i udostępniane treści. Dziś to właśnie one, nazywane też contentem, są uważane za jeden z najważniejszych elementów marketingu, dobrze więc wiedzieć, jak je tworzyć i wykorzystywać. Pomaga w tym content marketing, warto więc dowiedzieć się więcej na temat możliwości, jakie otwiera.
Content marketing co to jest?
Odpowiedź na pytanie o tym, czym właściwie jest content marketing, wcale nie jest tak trudna, jak mogłoby się to wydawać. To przede wszystkim sposób dotarcia do odbiorców z wykorzystaniem takich treści, które nie tylko okażą się dla nich wartościowe, ale przede wszystkim – interesujące. Jest też strategią marketingową, nic więc dziwnego, że oczekuje się od niego pomocy w pozyskaniu potencjalnych klientów. Treści z zakresu content marketingu przeważnie odnoszą więc do wizerunku marki oraz oferowanych w jej ramach produktów i usług.
Content marketing – przykłady
Przykłady content marketingu można mnożyć. To właśnie do jego narzędzi zalicza się newslettery, e-maile oraz blogi, infografiki, audiobooki i treści wideo. I choć content marketing kojarzy się przede wszystkim z treścią płatną, nie sposób myśleć o nim inaczej niż jako o całości. Treści płatne nie przyniosą spodziewanych rezultatów, jeśli na stronie, do której prowadzą, panuje chaos i żadna informacja znajdująca się na niej nie sprawia wrażenia przydatnej. Jeśli więc ma przynosić spodziewane rezultaty, nie można myśleć o nim inaczej niż jako o całości.
Konstruując kampanię content marketingową należy pamiętać nie tylko o tym, aby wykorzystywała różne kanały komunikacji. Nie mniej istotne jest to, że jej elementy powinny być adekwatne do rodzaju prowadzonej działalności. Zapominając o tym, wprowadzimy zamieszanie do przekazu, a ono będzie przede wszystkim odstraszać klientów, zamiast zachęcać ich do współpracy.
Przegląd korzyści content marketingu
Mówiąc o zaletach content marketingu w pierwszej kolejności wspomina się o tym, że stawia on sobie za cel zaangażowanie odbiorców oraz przyciągnięcie ich uwagi. Realizacja tych dwóch celów przyczynia się zresztą do tego, że można zacząć wypracowywać kolejne – wynikające z nich. Wszystko jest, oczywiście, uzależnione od tego, na jakie rezultaty liczymy. Content marketing pozwala na wiele, zlecając kampanię warto więc jasno precyzować swoje oczekiwania.
Warto pamiętać także o tym, że content marketing wiąże się z inną strategią chwaloną ze względu na jej skuteczność. Na takie miano z pewnością zasługuje przecież inbound marketing. Dzięki temu odpowiednie treści mogą wzmacniać wzrost ruchu na stronie, a to z kolei prowadzi nie tylko do wzrostu sprzedaży, ale i pozyskiwania nowych klientów. Co przy tym szczególnie ważne, ci ostatni nie odnoszą wrażenia, że są werbowani, ale mają poczucie, że zaprasza się ich na stronę www, bo jest ona ciekawym miejscem, które zasługuje na to, aby przyjrzeć się mu bliżej.