belchatow.net.pl

Blog tematyczny o pracy, biznesie i marketingu internetowym

Marketing

SEO co to jest i dlaczego warto się nim zainteresować?

SEO co to jest i dlaczego warto się nim zainteresować?

Przed dwudziestu laty samo posiadanie strony www mogło być gwarantem sukcesu i ogromnego zainteresowania ze strony potencjalnych klientów. Dziś na sukces trzeba pracować bardziej intensywnie, choć nie oznacza to wcale, że kampanie marketingowe muszą być kosztowne i nachalne. Od czego warto więc zacząć? Nie ma wątpliwości, że krokiem we właściwym kierunku będzie zainteresowanie się SEO i jego największymi zaletami.

SEO co to jest

Termin SEO jest zwykle wykorzystywany po to, aby mówić w skrócie o całym szeregu działań obliczonych na poprawę widoczności strony www w tak zwanych organicznych wynikach wyszukiwania. SEO prowadzi więc do zoptymalizowania witryny pod kątem wyszukiwarek. Termin ten nie powinien być utożsamiany ze znacznie szerszym pozycjonowaniem, bo stanowi jeden z jego elementów składowych, musimy jednak liczyć się z tym, że często oba są stosowane zamiennie.

SEO na drodze do zwiększenia widoczności strony

Osoby zastanawiające się nad tym, dlaczego właściwie powinny zainwestować w SEO, zwykle są pytane o ruch na stronie. Ten przeważnie nie jest zbyt duży, choć samej witrynie nie da się wiele zarzucić. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że nie jest ona atrakcyjna dla wyszukiwarek internetowych, a przecież to właśnie z nich korzystają najczęściej potencjalni klienci, gdy szukają informacji na temat konkretnych towarów i usług, którymi chcieliby się zainteresować. Użytkownicy trafiają na strony po tym, jak wpiszą określone frazy kluczowe, SEO zaś pozwala na znalezienie się w wynikach wyszukiwania na tyle wysoko, aby to właśnie witryna konkretnej firmy zlecającej tę usługę była pierwszym wyborem dla osób poszukujących informacji.

Większa liczba odwiedzających dzięki SEO

Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwarek jest pożądany, nie on jest jednak celem samym w sobie. Tak naprawdę, liczy się przede wszystkim to, czy osoby odwiedzające konkretną witrynę są zainteresowane dokonaniem na niej zakupów. Zazwyczaj wzrost liczby odwiedzin idzie w parze z większym zaciekawieniem ofertą, powiązanie to można jednak dodatkowo wzmocnić. Firmy świadczące usługi w zakresie SEO zwykle uzupełniają je choćby o strategie bazujące na content marketingu, warto więc łączyć ze sobą kilka rozwiązań wzmacniających sprzedaż.

Budowanie zaufania do strony dzięki SEO

Osoby, które trafiają na stronę dlatego, że skierowała je tam wyszukiwarka, są bardziej skłonni do zapoznania się z jej ofertą niż te, które skierowała na nią reklama. Wyniki wyszukiwania nie kojarzą się z kampaniami marketingowymi, ale ze sposobem na poszukiwanie i znajdowanie rzetelnych informacji, a SEO wykorzystuje to przekonanie do tego, aby budować zaufanie do danej strony www. Nigdy nie było to tak ważne, jak teraz, gdy obserwujemy nieustanne pojawianie się w sieci nowych firm i marek. Konieczność promowania towarów i usług jest niemożliwa do zakwestionowania, nie można jednak zakwestionować również tego, że wspomniana promocja musi odbywać się w możliwie jak najmniej nachalny sposób. SEO znakomicie wywiązuje się z tego zadania.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.