Na czym polega dropshipping?
Data publikacji 17 stycznia 2022
Z każdym rokiem dropshipping staje się coraz bardziej popularny, a ostanie wydarzenia związane w wybuchem pandemii koronawirusa tylko tę popularność zwiększyły. Co jest tego powodem? Głównie to, że ludzie chętnie robią zakupy online, a z punktu widzenia przedsiębiorcy zaletą jest to, że nie musi on fizycznie posiadać produktów, które znajdują się w ofercie jego e-sklepu.
Co to jest dropshipping i na czym polega
Być może wielu ludzi zastanawia się, dropshipping co to takiego? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest taka trudna, jakby się mogło początkowo wydawać. Mimo swojej dość trudnej nazwy, dropshipping to nic innego jak jeden z łatwiejszych sposobów na stworzenie własnego, dobrze działającego i dochodowego biznesu, polegającego na handlu internetowym. Niewątpliwą i największą zaletą jest sprzedaż produktów bezpośrednio z hurtowni, z którą podpisało się stosowną umowę. To z kolei prowadzi do kolejnego pozytywnego aspektu – nie jest potrzebny duży wkład finansowy, ponieważ na początek wystarczy dobrze zrobiona strona internetowa zintegrowana z e-sklepem.
Dropshipping – najważniejsze informacje
Zasadą działania sklepu internetowego opartego o model dropshippingowy jest tzw. długi ogon. W praktyce chodzi o to, że sprzedawca handluje towarem, którego nie posiada. Jak to w ogóle możliwe? To bardzo proste – towar zakupiony przez klienta, trafia do niego bezpośrednio z hurtowni, a nie ze sklepowego magazynu. Takie innowacyjne rozwiązanie pozwala przedsiębiorcy zaoszczędzić mnóstwo czasu, ponieważ nie musi przygotowywać i wysyłać zamówień. Oszczędzając cenny czas może skupić się na reklamie, marketingu i działaniach promujących jego sklep internetowy.
Ogromnym atutem dropshippingu jest to, że zaczynając przygodę z tym biznesem nie trzeba od razu rejestrować działalności gospodarczej. Dzięki temu nie ma obowiązku odprowadzania składek do ZUS-u. Jednak trzeba pamiętać o tym, aby nie przekroczyć połowy minimalnej stawki wynagrodzenia. Jeśli tak się stanie należy natychmiast zarejestrować firmę. Inaczej wygląda sprawa z urzędem skarbowym, ponieważ prowadząc działalność dropshippingową trzeba płacić podatek od zarobku, a rozliczeniu podlega narzucona przez przedsiębiorcę marża, np. towar z hurtowni kosztuje 500 zł, natomiast klient kupuje go przez e-sklep za 600 zł, czyli marża wynosi 100 zł i ta kwota stanowi podstawę do opodatkowania. Mankamentem działalności gospodarczej nierejestrowanej może być to, że nie każda hurtownia zgodzi się na taką współpracę. Oczywiście są także takie, które nie będą miały z tym problemu, trzeba tylko dobrze poszukać.
Jak zacząć sprzedawać w internecie?
Kluczem do sukcesu jest określenie tego, co chce się sprzedawać. Warto zaznaczyć, że dropshipping umożliwia handlowanie niemal każdym rodzajem asortymentu, ale najlepiej będzie skoncentrować się na tych produktach, których na rynku brakuje lub jest najmniej. Chodzi głównie o to, aby wybrać takie towary, które łatwo się sprzedają i nie będą generować zwrotów, a nawet jeśli to koszty z tym związane nie będą wysokie.