Co to jest e-commerce i czym zajmuje się branża e-commerce?
Data publikacji 17 stycznia 2022
Jeszcze kilka lat temu większość osób robiła zakupy w sklepach stacjonarnych. Płaciło się gotówką i towar przywoziło do domu. Od jakiegoś czasu coraz więcej osób kupuje przez Internet. Jest to wygodna forma zakupów, która jest szybka, bezpieczna i pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Krótko mówiąc, żyjemy w świecie e-commerce, czyli handlu elektronicznego.
E-commerce co to jest?
E-commerce jest angielską nazwą, która oznacza e-handel. E-commerce polega na sprzedaży i kupnie towarów i usług przez Internet. Handel elektroniczny rozwija się bardzo szybko i zdobywa coraz większe grono zwolenników. Rynek sprzedaży internetowej rośnie i cały czas przybywa nowych sklepów online. Klienci przyzwyczaili się już do robienia zakupów przez Internet. Coraz więcej osób kupuje nie tylko sprzęt RTV lub AGD, ale robi także zakupy spożywcze. Właściciele sklepów stacjonarnych rozwijają swoją działalność także w sieci i sprzedają w sklepach online. Dzięki temu mogą zdobyć znacznie więcej klientów nie tylko z rejonu działalności, ale z całej Polski.
Branża e-commerce – co opłaca się sprzedawać przez Internet?
Handel elektroniczny cały czas ewoluuje. Sklepy internetowe przystosowują się do zmieniającej się technologii. Chcąc sprzedawać w Internecie, trzeba się rozwijać. Przede wszystkim handel elektroniczny wiąże się z dobrą organizacją sprzedaży. Sklep internetowy musi być odpowiednio przygotowany, aby klient szybko znalazł interesujący go produkt. Sklep musi oferować także bezpieczne zakupy. Ważne jest ustalenie dogodnych warunków dostawy oraz płatności za towar. Właściciel sklepu internetowego musi być przygotowany na klienta z całej Polski i musi zapewnić mu możliwość zakupów na najwyższym poziomie. Tylko wówczas klient będzie zadowolony i wróci kolejny raz.
Handel elektroniczny – jak rozpocząć sprzedaż w Internecie?
Wiele osób chciałoby otworzyć sklep internetowy, ale nie do końca wie, jak to zrobić. Nie jest to wcale trudne. Nie wymaga dużej znajomości i posiadania tajemnej wiedzy zarezerwowanej dla programistów i informatyków. Jest wiele platform oferujących możliwość założenia sklepu internetowego za darmo. Wystarczy wybrać odpowiednią platformę, która oferuje gotowe szablony dostosowane do różnego rodzaju działalności. Kolejnym krokiem jest stworzenie strony sklepu online. Na stronie musi znaleźć się dokładny opis produktu lub usługi, którą sprzedajemy. Nie może zabraknąć danych kontaktowych oraz opcji wyboru dostawy czy różnych form zapłaty.
Zalety e-commerce
Handel elektroniczny ma bardzo wiele plusów. Przede wszystkim prowadząc sklep online, jesteśmy w stanie trafić do znacznie szerszego grona odbiorców niż w przypadku sklepu stacjonarnego. Na bieżąco właściciel może aktualizować ofertę oraz umacniać swoją pozycję na rynku. Internet daje możliwość wglądu do oferty konkurencyjnych firm, dzięki czemu na bieżąco możemy śledzić poczynania konkurencji. Sprzedając w Internecie, możemy pozyskać większe grono klientów, a tym samym osiągać znacznie wyższe zyski.