belchatow.net.pl

Blog tematyczny o pracy, biznesie i marketingu internetowym

Internet i ITMarketing

Kim jest i czym się zajmuje influencer?

Kim jest i czym się zajmuje influencer?

W XXI wieku powstało wiele zawodów i profesji, o których wcześniej nikt by nawet nie pomyślał. Można tutaj wymienić specjalistów od digital marketingu, UX designerów, inżynierów AI, ale także mechaników samochodów elektrycznych, operatorów dronów, czy podcasterów i influencerów.

Influencer kto to jest?

Można pokusić się o stworzenie definicji influencera, która mogłaby brzmieć tak: Influencer to ktoś z jakiejś niszy lub branży, kto ma znaczący wpływ na grupę docelową. Taka osoba może także posiadać specjalistyczną wiedzę na określony temat, a także autorytet. Influencerzy są szczególnie przydatni dla firm lub marek, budujących swoją pozycję na rynku.

Czy istnieją rodzaje influencerów

Influencer nie jest tak do końca nowym zajęciem, ponieważ można powiedzieć, że istnieli oni od zawsze, a przynajmniej od czasu pojawienia się masowych mediów. Ich popularność znacząco wzrosła wraz z nastaniem internetu. Tak naprawdę influencerzy mają długą historię w marketingu. Na początku wyglądało to nieco inaczej niż dziś, ale od zawsze firmy wykorzystywały znane postaci ze świata filmu, muzyki i sportu do sprzedawania swoich produktów. Gwiazdy były chętnie zatrudniane w reklamach telewizyjnych i radiowych. Natomiast wraz z powstaniem i rozwojem social mediów pojawiły się różne rodzaje influencerów:
– gwiazdy popkultury, czyli aktorzy, piosenkarze, sportowcy, modelki;
– eksperci w swoich branżach;
– mikroinfluencerzy, czyli osoby, które mają wpływ na social media;
– blogerzy, youtuberzy i inni twórcy

Czy współpraca z influencerem jest korzystna?

Twarde dane mówią o tym, że aż 70% millenialsów jest pod wpływem rekomendacji influencerów. Dla firm oznacza to, że zatrudniając taką osobę, mogą zyskać na wiarygodności. Dzięki współpracy z influencerem zwiększa się także świadomość marki i łatwiej trafić do grupy docelowej. Dziś już wiadomo, że konsumenci ufają opiniom tych, których śledzą na Instagramie, TikToku, Twitterze, YouTubie czy Facebooku. Zatrudnienie influencera może mieć także inny wymiar – budowania pozytywnych relacji z klientami. Jest jeszcze jedna, dość znacząca korzyść wynikająca ze współpracy z osobą popularną w mediach społecznościowych. To ogromny wpływ na SEO. Praca z wpływowymi osobami oferuje możliwości budowania linków, a więcej linków prowadzi do lepszych rankingów wyszukiwania. W tych czasach pozycja w Google odgrywa szalenie istotne znaczenie, a im wyższa, tym więcej potencjalnych klientów.

Czy praca z influencerem jest łatwa

Na to pytanie na pewno jest tyle odpowiedzi, ilu jest influencerów, ale wraz ze wzrostem znaczenia marketingu internetowego, wzrasta zapotrzebowanie na usługi influencerów. Istnieje kilka sposobów na zachęcenie ich do współpracy. Można podarować im swoje produkty lub usługi w zamian za recenzję, która zostanie opublikowana na profilu influencera. Można też poszukać popularnego blogera, który ma wpływ na branże i zapłacić mu za artykuł. Jest jeszcze metoda polegająca na poproszeniu ludzi, którzy odwiedzają stronę internetową o pozostawienie opinii. Takie działania znacznie zwiększają zasięgi.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.